Strona głównaZakupyJak Dobrać Sprężyny Do Automatycznego Otwierania Klapy Bagażnika?

Jak Dobrać Sprężyny Do Automatycznego Otwierania Klapy Bagażnika?

Wybierając klapę tylną sterowaną elektrycznie, należy zwrócić uwagę na sprężyny. Sprężyny te są często wstępnie naprężone z dużym ciśnieniem. Jeśli otworzysz klapę podczas jazdy, sprężyny mogą spowodować obrażenia. Wybór odpowiednich sprężyn jest kluczowy dla bezpiecznego otwierania i zamykania. Upewnij się, że przeczytałeś dokładnie wszystkie instrukcje producenta i wybierz najlepsze sprężyny dla swojego pojazdu.

Porady dotyczące obsługi klapy tylnej

Jeśli masz ręczną klapę tylną, możesz zastosować się do tych wskazówek, aby ją prawidłowo otworzyć i zamknąć. Po pierwsze, upewnij się, że klapa tylna nie jest „ciasna” w stosunku do interfejsu zatrzasku/klapy. Klapa tylna powinna mieć co najmniej 1,5 mm swobody ruchu po całkowitym zamknięciu. Jeśli jest zbyt ciasna, nie będzie się prawidłowo odblokowywać podczas zdalnych poleceń otwarcia i zamknięcia. Aby skorygować ten problem, należy poświęcić trochę czasu i zastosować delikatny nacisk na zewnętrzną klamkę. Następnie należy spróbować ponownie.

Podczas ustawiania sprężyny klapy tylnej należy uważać, aby jej nie przeciążyć. Jeśli masz duże obciążenie na sprężynę, może ona pęknąć i zranić ludzi w okolicy. Możesz również użyć sznurka bungee, aby go zabezpieczyć. Upewnij się, że masz wyznaczonego kierowcę. Następnie upewnij się, że zabezpieczasz wszystkie swoje przedmioty w ich miejscach. Jeśli stawiasz duże przedmioty, zadbaj o zabezpieczenie ich w miejscu, aby zapobiec wgnieceniom i wgnieceniom w samochodzie.

Jeśli martwisz się o bezpieczeństwo innych kierowców, powinieneś unikać ogonowania. Praktyka ta powoduje liczne wypadki, niektóre z nich bardzo poważne. Pozostawienie wystarczającej ilości miejsca dla samochodów przed Tobą może sprawić, że bezpiecznie zatrzymają się one w przypadku, gdy zatrzasną hamulce. Ponadto, oszczędzasz paliwo i zmniejszasz zużycie pojazdu. Dzięki temu sprężyny będą działać dłużej.

Wskazówki dotyczące instalacji podnośnika tylnej klapy

Przy instalacji podnośnika tylnej klapy należy postępować zgodnie z instrukcjami producenta. Instalacja powinna być dość prostym procesem. Należy wymienić istniejące śruby i zatrzask na zatrzask wspomagający podnoszenie klapy. Następnie należy dokręcić śruby i obserwować zatrzask przez kilka dni. Asystent podnoszenia powinien zmniejszyć ogólną wagę zatrzasku, co oznacza mniejszą konserwację.

Przed rozpoczęciem, będziesz chciał określić, jaki asystent klapy tylnej potrzebujesz dla swojego pojazdu. Można zakupić model uniwersalny, który będzie współpracował z większością pojazdów, lub można zakupić model specyficzny, który będzie współpracował z istniejącym sprzętem. Najpopularniejsze modele wspomagania podnoszenia klapy tylnej są dostępne dla ciężarówek Ford F-150, ale inne pojazdy również mogą z nich korzystać. Wiele asystentów podnoszenia klapy tylnej jest dostarczanych z całym sprzętem montażowym, więc nie trzeba kupować dodatkowego sprzętu.

Aby upewnić się, że asystent podnoszenia klapy tylnej będzie działał prawidłowo, upewnij się, że pasuje do modelu i roku produkcji Twojego pojazdu. Kupując asystę klapy tylnej, sprawdź, czy działa ona jako amortyzator i czy sprawdza się jako linka klapy tylnej. Najlepiej sprawdzi się asystent dwustronny, który zastępuje zamontowaną wcześniej linkę klapy tylnej. Amortyzator gazowy z gniazdem i kulą sprawdzi się lepiej, jeśli często opuszczasz klapę tylną. Oba te rodzaje wspomagania podnoszenia klapy tylnej są zaprojektowane tak, aby zmniejszyć skutki swobodnie spadającej natury, utrzymując prędkość w granicach.

Wskazówki dotyczące naprawy klapy tylnej, która nie pozostanie otwarta

Jednym z najczęstszych powodów, dla których Twoja klapa tylna nie pozostanie otwarta, jest zepsuty zatrzask. Zatrzaski znajdują się po obu stronach klapy tylnej i z czasem mogą się zabrudzić lub zardzewieć. Gdy się zacinają, trzeba włożyć więcej wysiłku w otwarcie klapy, co powoduje dodatkowe obciążenie żeliwnych ramion, które utrzymują zatrzask na miejscu. Jeśli tak się stanie, zatrzask pęknie, pozostawiając Cię z uszkodzoną klapą tylną.

Po pierwsze, powinieneś przetestować mechanizm zatrzasku. Upewnij się, że pręty nie są związane. Jeśli pręty się rozpadają, napraw je za pomocą szczypiec. W przeciwnym razie wymień pręt. Jeśli sam pręt jest uszkodzony, powinieneś wymienić uchwyt. Można to zrobić za pomocą śrubokręta lub szczypiec. Sam zatrzask nie jest zbyt wygodny do wymiany, ale możesz zdobyć kilka narzędzi i naprawić go samodzielnie.

Złamany zatrzask nie pozostanie otwarty. Aby naprawić zatrzask, trzeba zdjąć panel wykończeniowy. Należy wyjąć pręt siłownika zamka zewnętrznego oraz pręt siłownika zamka kluczowego. Jeśli trzeba usunąć te części, należy również odkręcić trzy śruby 15 mm trzymające klamkę na miejscu. Następnie należy zamontować nową maskownicę w miejsce starej. Pamiętaj, aby usunąć taśmę klejącą przed zainstalowaniem nowej maskownicy.

POWIĄZANE ARTYKUŁY
Najczęściej Czytane