środa, 30 listopada, 2022
Strona głównaZdrowieCo Zrobić Żeby Przestała Boleć Głowa? Poznaj Sprawdzone Metody

Co Zrobić Żeby Przestała Boleć Głowa? Poznaj Sprawdzone Metody

Jeśli chcesz wiedzieć, co zrobić, aby zatrzymać ból głowy, musisz najpierw określić, co go powoduje. Wiele czynników przyczynia się do bólu głowy, w tym stres, brak snu, zła dieta i ćwiczenia. Jeśli którykolwiek z nich jest przyczyną, należy skonsultować się z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej w celu leczenia. Ponadto, należy zwrócić się do lekarza, jeśli ból głowy powoduje, że opuszczasz pracę lub inne codzienne czynności. Ten artykuł dostarczy Ci kilka skutecznych środków zaradczych na wspólne przyczyny bólu głowy.

Stres

Bóle głowy są jednym z najczęstszych objawów stresu, a jeśli znajdziesz się doświadczając ich często, możesz zastanawiać się, jak je zatrzymać. Możesz użyć różnych technik, aby je zatrzymać, w tym biorąc przerwę od stresującej sytuacji i robiąc trochę lekkiej jogi lub medytacji. Oprócz tych technik, możesz również upewnić się, że praktykujesz właściwą opiekę nad sobą, jak zaleca wielu ekspertów. Wymienione poniżej są niektóre z najbardziej skutecznych sposobów radzenia sobie ze stresem.

Po pierwsze, należy wiedzieć, co powoduje ból głowy. Podczas gdy niektóre bóle głowy są spowodowane przez predyspozycje genetyczne, inne rodzaje bólu głowy można uniknąć lub zapobiec poprzez zarządzanie stresem. Jeśli cierpisz na przewlekły stres, może on być przyczyną leżącą u podstaw Twojego bólu głowy. Powinieneś również starać się unikać stresujących sytuacji w jak największym stopniu. Pozwoli to na obniżenie poziomu stresu. Jeśli nie możesz całkowicie uniknąć stresujących sytuacji, powinieneś znaleźć sposób, aby poradzić sobie z nimi jak najszybciej.

Brak snu

Uzyskanie wystarczającej ilości snu może pomóc Ci uniknąć bólu głowy. Wiele osób cierpiących na bóle głowy nie wysypia się, co może być czynnikiem przyczyniającym się do ich stanu. Chociaż brak snu jest jedną z najczęstszych przyczyn bólu głowy, może również przyczynić się do rozwoju migreny. Na szczęście istnieje wiele sposobów leczenia bólów głowy, w tym poprawa nawyków związanych ze snem. Dobrym pomysłem jest również skorzystanie z porady dostawcy usług zdrowotnych, aby wykluczyć podstawowe warunki.

Istnieje coraz więcej dowodów na to, że złe nawyki dotyczące snu mogą wywołać ból głowy. Naukowcy odkryli, że szczury, które zostały pozbawione snu REM, mają zmiany w białkach, które kontrolują przewlekły ból i pobudzenie. Te pozbawione snu szczury wydzielają wysoki poziom białek, które pobudzają układ nerwowy, jednocześnie wytwarzając niskie ilości białek, które go wyłączają. Te zmiany w poziomach białek mogą pomóc wyjaśnić związek między słabym snem a bólami głowy.

Zła dieta

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że ich dieta może przyczynić się do bólów głowy, ale prosty akt zmiany diety może zrobić dużą różnicę. Badania pokazują, że niektóre pokarmy wywołują bóle głowy, a inne nie. Zmiana diety i stylu życia może pomóc pozbyć się bólu głowy i zapobiec jego powrotowi. Unikanie pokarmów wywołujących bóle głowy może uczynić Twoje życie przyjemniejszym, a także złagodzić objawy. Oto pięć wyzwalaczy pokarmowych, które możesz wyeliminować ze swojej diety.

Pierwszym i być może najbardziej oczywistym powodem do poprawy diety jest wyeliminowanie pokarmów, które wywołują bóle głowy. Wielu cierpiących zgłasza, że pokarmy takie jak ser, czekolada, owoce cytrusowe, kofeina i tłuste potrawy mogą wywołać migreny. Są to znane czynniki wyzwalające bóle głowy, ale nie są one jedyne. Zmiana diety może znacznie zmniejszyć częstotliwość ataków i zmniejszyć ich nasilenie. Zmiana diety jest jednym z najprostszych sposobów na powstrzymanie bólu głowy, ale wymaga pewnego starannego planowania.

Ćwiczenia

Jedną z najczęstszych przyczyn bólu głowy jest nadmierny wysiłek. Jeśli ćwiczysz za dużo, twoje mięśnie zesztywnieją i wywołają ból głowy. Upewnij się, że dobrze się rozgrzewasz i odpowiednio schładzasz. Niektórzy ludzie odczuwają ból głowy po krótkim treningu, a inni po długiej, forsownej sesji. Należy zasięgnąć porady lekarza, jeśli doświadczasz częstych bólów głowy po ćwiczeniach.

Przyczyny wysiłkowych bólów głowy są różne, ale najczęściej występują podczas lub po aktywności fizycznej. Ataki te mogą trwać od pięciu minut do 48 godzin. Osoby przebywające na dużych wysokościach i w gorącym klimacie są bardziej narażone na tego typu bóle głowy. Jednak nawet krótkie okresy ćwiczeń mogą złagodzić ból i zwiększyć poziom energii. Spacer lub bieganie może również pomóc. Niektóre osoby są w stanie zapobiec wystąpieniu bólu głowy.

Oprócz poprawy jakości snu, ćwiczenia mogą również zmniejszyć stres, co może pomóc w bólach głowy. Według specjalisty od bólów głowy z Duke University, Timothy Collins, ćwiczenia mogą zmniejszyć stres i poprawić Zdrowie organizmu. Dobrze zaplanowany program ćwiczeń może nawet zmniejszyć zapotrzebowanie na codzienne leki. Jednak ćwiczenia mogą być zbyt uciążliwe dla tych, którzy cierpią na migreny. Niezależnie od tego, czy jesteś sportowcem, czy tylko kanapowym ziemniakiem, ważne jest, aby pamiętać, że ćwiczenia nie powinny zastępować zdrowej diety i dobrego cyklu snu.

Herbata ziołowa

Dobra herbata ziołowa może być bardzo korzystna w zatrzymaniu bólu głowy. Nie zawiera kofeiny i jest nawilżająca. Może być również świetnym lekarstwem na migrenowe bóle głowy, ponieważ zawiera składniki, które mogą złagodzić ich objawy. Herbaty o niskiej zawartości histaminy mogą również pomóc w radzeniu sobie z bólami głowy spowodowanymi sezonowymi alergiami. Istnieje wiele korzyści ze stosowania herbat ziołowych na bóle głowy. Dowiedz się, który rodzaj herbaty ziołowej pomoże Ci w Twoich konkretnych objawach.

Wiele badań wykazało, że picie herbat ziołowych może znacznie zmniejszyć częstotliwość i czas trwania bólów głowy. Wykazano, że osoby z przewlekłymi migrenami doświadczają znacznej ulgi dzięki herbatom ziołowym. Niektóre z tych herbat mogą również skrócić czas trwania migrenowych bólów głowy i zapobiegać powstawaniu nowych. Należy pamiętać, że ból głowy może być spowodowany przez wiele różnych czynników, w tym problemy z zatokami, odwodnienie i stres.

Innym dobrym wyborem dla herbaty ziołowej na ból głowy jest herbata imbirowa. Imbir ma kilka korzyści dla osób z bólem głowy, w tym zmniejszenie stanu zapalnego i złagodzenie nudności. Aby zrobić tę herbatę, wystarczy zmielić świeży korzeń imbiru i parzyć go w dwóch filiżankach wody. Dodaj do herbaty plasterek świeżego korzenia imbiru lub trochę cytryny. Jest to naturalny środek przeciwbólowy i nie jest szkodliwy dla układu pokarmowego. Herbata z mięty pieprzowej jest również świetna do łagodzenia bólu i uspokajania nerwów. Jeśli doświadczasz bólu głowy z powodu stresu, połączenie mięty z imbirem pomoże Ci uniknąć migreny.

Eliminacja pokarmów powodujących bóle głowy

Związek między dietą a migreną jest złożony, ale istnieją pewne pokarmy, o których wiadomo, że je wyzwalają. Według dr Sary Crystal, neurologa klinicznego i dyrektora medycznego Cove, poszczególne składniki są odpowiedzialne za wyzwalanie migrenowych bólów głowy. Najlepszym podejściem jest monitorowanie swojej osobistej diety i reakcji organizmu na różne składniki żywności. Chociaż konkretne składniki mogą być różne dla różnych osób, istnieją ogólne trendy bezpiecznych i niebezpiecznych pokarmów.

Aby odkryć, które pokarmy powodują bóle głowy, należy prowadzić dziennik bólu głowy i rejestrować to, co się je. Niektóre pokarmy mogą wywołać ból głowy, takie jak kanapka z indykiem i serem. Inne pokarmy, które mogą wywołać ból głowy, to dojrzałe sery (jak brie), dietetyczne napoje gazowane, przetworzone mięsa i ryby. Aby ustalić, które pokarmy wywołują bóle głowy, należy prowadzić dzienniczek spożywanych produktów i unikać ich przez kilka tygodni lub miesięcy. Pomocne może być skonsultowanie z lekarzem wszelkich alergii pokarmowych.

Poświęcenie kilku minut na dekompresję

Bóle głowy są znakiem, że twoje ciało potrzebuje trochę czasu na relaks i reset. Według Elizabeth Loder, prezes American Headache Society i szefowej oddziału bólów głowy w Brigham and Women’s Hospital w Bostonie, dekompresja jest tak prosta, jak położenie się. Możesz nawet spróbować zamknąć żaluzje. To niesamowite, jak bardzo kilka minut może pomóc.

Uciskanie punktu na dłoni

Istnieje wiele różnych technik powstrzymywania bólu głowy, ale jedną z najlepszych jest uciskanie punktu na dłoni. Punkt doliny ręki znajduje się między palcem wskazującym a kciukiem. Mówi się, że stosowanie nacisku w tym miejscu łagodzi stres i ból oraz zmniejsza mdłości, czyli efekt uboczny migreny. Możliwe jest również ukierunkowanie innego punktu na dłoni, znanego jako punkt Liver 3.

Innym sposobem zastosowania nacisku na punkt na dłoni w celu złagodzenia bólu głowy jest użycie opuszków palców. Punkt Hegu, znajdujący się na mięsistej sieci pomiędzy kciukiem a palcem wskazującym, jest skuteczny w przypadku wielu rodzajów bólów głowy. Ogólnie rzecz biorąc, aby odczuć ulgę, należy przytrzymać nacisk przez co najmniej minutę. Działa on również na bóle zębów. Podczas stosowania nacisku na rękę, nie należy dotykać twarzy ani oczu.

Jeśli ból utrzymuje się, należy szukać profesjonalnej pomocy. Jednakże, jeśli nie masz żadnych problemów medycznych, możesz spróbować zastosować nacisk na punkt nacisku samodzielnie w domu. Punkt nacisku powinien być stosowany z mocnym naciskiem do obu punktów w tym samym czasie. Najlepiej uciskać te punkty palcem wskazującym i środkowym chorej ręki. Możesz to powtarzać, aż poczujesz ulgę w bólu.

POWIĄZANE ARTYKUŁY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Najczęściej Czytane